Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_06_16(12)_a-seq136> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 type Speech.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 number "136".
- 2009_06_16(12)_a-seq136 date "2009-06-16".
- 2009_06_16(12)_a-seq136 isPartOf 2009_06_16(12)_a.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 spokenAs 84.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 spokenText "Labrīt vēlreiz, dāmas un kungi! Premjera kungs! Mēs nevaram atbalstīt šo priekšlikumu, jo izglītības sistēma, manā izpratnē, pašreiz atgādina gaisa balonu, kas ir caurs. Gaiss no tā iet ārā, un mēs laiku pa laikam izmetam pa vienam maisiņam, lai noturētu līmeni. Šodien Izglītības un zinātnes ministrijas piedāvātais risinājums ir pār bortu izmest piecgadīgos un sešgadīgos. Tāds ir šis reālais piedāvājums! Ko tas nozīmē praksē? Praksē tas nozīmē pirmām kārtām to, ka jau tā Eiropas Savienībā konkurētnespējīgā Latvijas izglītība kļūs vēl mazāk konkurētspējīga. Otrām kārtām tas nozīmēs to, ka bērni uz skolu aizies kopumā mazāk sagatavoti. Un vēl sliktāk! Viņi aizies ne tikai mazāk sagatavoti, bet mazāk vienādi sagatavoti. Tas nozīmē, ka būs daži bērni, kas mācēs vilkt strīpiņas taisni, un daži bērni, kas nemācēs vilkt strīpiņas taisni. Proti, šī piecgadīgo un sešgadīgo bērnu izglītība deva iespēju atvieglot arī bērnudārzu noslogojumu. Tas nozīmē, ka pastiprināsies slodze bērnudārziem. Visbeidzot par finansiālo ieguvumu. Var būt, ka es kļūdos, bet, tāpat kā vakar, runājot par izdienas pensijām un pensiju samazināšanu un algu samazināšanu, es šeit īsti neredzu finansiālo ieguvumu. Es ļoti gribētu dzirdēt, cik miljonus Izglītības un zinātnes ministrija vēlas ietaupīt, atņemot šiem bērniem izglītības iespēju un padarot Latvijas jauniešus un bērnus izglītības ziņā mazāk līdzīgus citu citam. Man ir ļoti žēl, ka pašreizējā valdība un Izglītības un zinātnes ministrija iesaka samazināt budžetu, bet tajā pašā laikā netiek nemaz runāts par strukturālajām reformām izglītības sistēmā kā tādā. Vienīgā strukturālā reforma parādās tad, kad atnāk kārtējā komanda pēdējā naktī nogriezt vienu, divus, trīs, četrus vai desmit miljonus, un tad mēs atrodam kādu, kam tas tiek nogriezts. Un tas kāds ir nevis, teiksim, ISEC, kur strādā pāri par 200 cilvēkiem, bet tas kāds ir piecgadīgie un sešgadīgie. Šādā veidā mēs nedodam cerību iziet no krīzes. Jā, mēs atrodam risinājumu budžetā, taču tas ir mehānisks risinājums, tā nav cerība izglītības sistēmai. No šāda viedokļa skatoties, kamēr mēs neredzēsim konkrētas strukturālas reformas Izglītības un zinātnes ministrijā, kuru mērķis ir parādīt, ka mēs visos līmeņos varam piedāvāt konkurētspējīgu izglītību nevis tikai vārdos, bet arī reālajā dzīvē, šī prasība premjeram ir jāuztur spēkā Izglītības un zinātnes ministrijai. Tā ir jāuztur spēkā šodien, un tai atbildei ir jābūt zināmai pēc iespējas ātrāk. Kamēr tas netiks izdarīts, mēs nevaram šāda veida risinājumu atbalstīt. Paldies.".
- 2009_06_16(12)_a-seq136 language "lv".
- 2009_06_16(12)_a-seq136 speaker Artis_Pabriks-1966.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 mentions Q211.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 mentions Q957126.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 mentions Q193089.
- 2009_06_16(12)_a-seq136 mentions Q458.