Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_10_09(08)-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2003_10_09(08)-seq4 type Speech.
- 2003_10_09(08)-seq4 number "4".
- 2003_10_09(08)-seq4 date "2003-10-09".
- 2003_10_09(08)-seq4 isPartOf 2003_10_09(08).
- 2003_10_09(08)-seq4 spokenAs 5.
- 2003_10_09(08)-seq4 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Ir pasludināta šā konkrētā likumprojekta izskatīšana, bet šis likumprojekts ir valdības iesniegtās likumprojektu paketes sastāvdaļa. Tāpēc Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā es vienlaicīgi piedāvāju jums izskatīšanai un apspriešanai pirmajā lasījumā likumprojektu “Par valsts budžetu 2004. gadam” un 18 ar to saistītos likumprojektus. Ministru kabineta vārdā finanšu ministrs 30. septembrī iesniedza Saeimā visu dokumentu paketi, un jau 2. oktobrī notika Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde, kurā varēja piedalīties ikviens deputāts. Šajā sēdē ar ziņojumu par sagatavoto budžeta projektu 2004. gadam un ar to saistītajiem likumprojektiem uzstājās un atbildēja uz jautājumiem Ministru prezidents Einars Repše un finanšu ministrs Valdis Dombrovskis. Esmu pārliecināta, ka šajā laikā arī citās komisijās ir notikusi un notiek iepazīšanās ar iesniegtajiem likumprojektiem un deputāti šodien turpinās uzsāktās debates. Mūsu komisija aicina ikvienu deputātu aktīvi iesaistīties budžeta apspriešanas un pilnveidošanas procesā, lai līdz novembra vidum Saeima varētu pieņemt šos likumus un jau gada pēdējā mēnesī uzņēmumiem un iestādēm būtu skaidri zināmi valsts izvirzītie nosacījumi un piešķirtie līdzekļi nākamajam gadam. Šis būs pirmais valsts budžets, kura izpildi mēs fiksēsim, jau būdami Eiropas Savienības dalībvalsts. Tāpēc vēl jo lielāka atbildība ir pieņemt stabilu, izsvērtu un ekonomiski pamatotu 2004. gada budžetu. Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir izteikusi pozitīvu vērtējumu par valdības iesniegto likumprojektu. Komisija atzinīgi vērtē gan ekonomikas attīstības tendences, gan nodokļu iekasēšanas uzlabojumus 2004. gadā. Tiek prognozēti kopējie valsts budžeta ieņēmumi 1,92 miljardu latu apmērā. Savukārt plānotie valsts budžeta kopējie izdevumi ir 2,07 miljardi latu. Līdz ar to 2004. gada budžeta projektā viens no pašiem uzskatāmākajiem un pārliecinošākajiem rādītājiem ir budžeta deficīta samazinājums līdz 2% no mūsu valsts iekšzemes kopprodukta. Budžeta deficīta samazināšana nodrošina reālas fiskālās politikas sviras ekonomikas attīstības veicināšanai. Paredzēts 2004. gadā turpināt nodokļu samazināšanas politiku. Uzņēmumu ienākuma nodoklis tiks samazināts - pašreizējo 19% vietā būs 15%. Kā mēs atceramies, šogad mēs to samazinājām no 22% uz 19%. Ir plānots, ka kopējais nodokļu ieņēmumu pieaugums 2004. gadā - attiecībā pret 2003. gadu - būs 9,5%. Pozitīvi ir tas, ka valdība gatavojas to nodrošināt nevis ar nodokļu sloga palielināšanu, bet gan ar nodokļu administrēšanas uzlabošanu, apkarojot kontrabandu, gan ar pievienotās vērtības nodokļa izkrāpšanas shēmu un aplokšņu algu izskaušanu. Šāda pieeja ir devusi rezultātus jau šajā gadā, un tāpēc, ņemot vērā Latvijas tautsaimniecības sekmīgo izaugsmi šogad kopumā, 2004. gada budžets veidots, prognozējot 6,1% apjomā iekšzemes kopprodukta pieaugumu salīdzināmajās cenās. Jāteic, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputātu vidū nav vienprātības par to valsts speciālo budžetu reorganizāciju, kuri iekļauti valsts pamatbudžetā. Atgādinu, ka pamatbudžetā iekļauti visi speciālie budžeti, izņemot pašu lielāko speciālo budžetu - valsts sociālās apdrošināšanas budžetu. Es gribu atzīt, ka tādējādi valdība ir demonstrējusi savu spēju uzņemties atbildību par katra lata lietderīgu piešķiršanu un izmantošanu. Speciālo budžetu iekļaušana pamatbudžetā nodrošinās arī tēriņu plānošanu atbilstoši valdības prioritātēm un, protams, lielāku caurskatāmību. Līdz šim valsts pamatbudžetā bija iespējams detalizēti izsekot katra lata izlietojumam, kamēr speciālajā budžetā atskaitījās tikai par vispārējām pozīcijām. Tā nebija uzskatāma par valstiski pārdomātu sistēmu nodokļu maksātāju līdzekļu tērēšanā. Budžeta projektā ir uzskatāmi redzams, ka Latvija referendumā ir nobalsojusi par iestāšanos Eiropas Savienībā. Tieši šo Eiropas Savienības fondu finansējumam un administratīvās kapacitātes stiprināšanai 2004. gada budžetā ir ieplānoti 50 miljoni latu. Vienlaicīgi arī integrācijai NATO 2004. gadā ir atvēlēti 2% no valsts iekšzemes kopprodukta. Ir skaidri vērojamas valdības rūpes par valsts iedzīvotājiem, īstenojot sociāli atbildīgu politiku. 2004. gada budžetā ievērojams līdzekļu pieaugums paredzēts iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai. 5,2 miljonus latu novirzīs valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu un minimālo pensiju palielināšanai. Pirmo reizi Latvijas pēdējo gadu vēsturē šis minimālais pensijas pieaugums ir paredzēts no 5,5 līdz 7,5 latiem katram pensionāram, kurš saņems minimālo pensiju. Kā būtisks sasniegums ir jāmin lēmums par to, ka no 2004. gada 1. janvāra tiks palielināta minimālā alga - no pašreizējiem 70 latiem mēnesī uz 80 latiem mēnesī. Un šā lēmuma nodrošināšanai no budžeta ir atvēlēti 5,9 miljoni latu. Kā atceramies, šajā gadā mēs reiz jau balsojām par to, lai minimālo algu palielinātu no 60 uz 70 latiem. Valsts pirmo reizi ir izrādījusi interesi par uzturlīdzekļu nodrošināšanu bērniem, kuri aug nepilnās ģimenēs un par kuriem nerūpējas kāds no vecākiem. Valsts, uzņemoties atbildību par alimentu piedziņu nākotnē no šiem pseidovecākiem, ir izveidojusi uzturlīdzekļu fondu, kam tiks atvēlēti 2,5 miljoni latu. Papildu līdzekļi ir paredzēti arī jau šajā - 2003. gadā veiktā algu un pabalstu palielinājuma nodrošināšanai. Tie ir domāti mediķiem, pedagogiem, policistiem, prokuroriem, tiesnešiem, tiesu darbiniekiem un citiem - papildus 50,4 miljoni latu. Kopumā vērtējot budžetu, redzu, ka, uzlabojot nodokļu iekasēšanas darbu, palielinot budžeta izdevumu caurskatāmību un nodrošinot budžeta līdzekļu lietderīgu izmantošanu, kā arī plānojot līdzekļus Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvei un piešķirot ievērojamus papildu līdzekļus sociālajai jomai, valdība ar 2004. gada budžetu ir skaidri definējusi savu fiskālās politikas pozīciju. Tāpēc Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā un atbilstoši Saeimas kārtības ruļļa prasībām lūdzu izskatīt šos likumprojektus pirmajā lasījumā un debatēt par tiem kopumā. Taču vispirms lūdzu piešķirt visiem likumprojektiem steidzamību.".
- 2003_10_09(08)-seq4 language "lv".
- 2003_10_09(08)-seq4 speaker Baiba_Brigmane-1955.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q822919.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q211.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q193089.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q458.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q25931626.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q7184.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q57630.
- 2003_10_09(08)-seq4 mentions Q471678.