Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_06_21(20)-seq56> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2001_06_21(20)-seq56 type Speech.
- 2001_06_21(20)-seq56 number "56".
- 2001_06_21(20)-seq56 date "2001-06-21".
- 2001_06_21(20)-seq56 isPartOf 2001_06_21(20).
- 2001_06_21(20)-seq56 spokenAs 125.
- 2001_06_21(20)-seq56 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Godātie deputāti! Protams, ar korupciju mums ir problēmas. Jautājumu par korupciju mēs skārām arī vairākos citos likumprojektos, kuros bija piedāvātas iespējas, kā korupcijas apjomu samazināt. Diemžēl ne vienmēr šie mūsu priekšlikumi guva atbalstu. Ja ar attiecīgā likumprojekta palīdzību ir iespējams kādu no jomām sakārtot, tad, neskatoties uz to, ka mēs citos likumprojektos diezgan neuzmanīgi izturējāmies pret to jautājumu, iesaku šoreiz to risināt uzmanīgāk. Vai ir mums jomas, kurām ir vajadzīga specifiska pieeja? Jūs varat saukt arī par individuālu pieeju, speciālu pieeju vai diferencētu pieeju. Es domāju, ka mūsu valstī ir tādas jomas. Tādas jomas ir! Iepriekš mēs paskatījāmies un redzējām, ka tur, kur mums ir saistība ar drošību, aizsardzību, un ar materiālajām rezervēm, it kā viss kārtībā. Vienīgais, kas mūs šajā sakarā nomāc, ir mūsu pieredze, kas liek mums domāt, ka varbūt attiecīgo iepriekšējo Ministru prezidentu darbības rezultāts ir tas, ka attiecīgas iestādes nopelnīja ļoti nopietnas naudas summas un sabiedrība par to nezināja. Vai mēs esam spējīgi pārkāpt pāri šai negatīvajai pieredzei, uzticoties tiem ministriem un tam Ministru kabinetam, kas vada mūs šodien? No tāda viedokļa raugoties, es gribu pateikt, ka ir atbalstāms Labuckas kundzes priekšlikums, ka brīvības atņemšanas iestādes arī ir specifiskas iestādes, ka arī tām ir vajadzīga ļoti konkrēta, diferencēta pieeja. Šis priekšlikums ir atbalstāms, ja mēs vadāmies pēc būtības, tomēr Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā Labuckas kundzes priekšlikumu mēs konkretizējām. Konkretizējām, lai novērstu to situāciju, kāda pastāv pašreiz. Pašreiz šo iestāžu darbinieki un vadītāji rīko konkursus un izsludina pasūtījumus, viņi gan iekšējo darbību, gan darbību, kas vērsta uz āru, veic tikai pēc saviem ieskatiem. Vai Labuckas kundzes priekšlikums ir pietiekams, lai sakārtotu to situāciju? Mēs uzskatījām, ka tas nav pietiekams. Jo lielākoties viņi tur dara tikai to, kas ir nepieciešams pašu vajadzību apmierināšanai ar pašu spēkiem... Mēs uzskatām, ka varam to piekārtot pie kopējās redakcijas. Un līdz ar to radās šis atbildīgās komisijas priekšlikums - 9. priekšlikums. Ir runa par gadījumiem, kuros ir nepieciešams veikt saimniecisko darbību, un šeit ir ļoti konkrēts izvērtējums... Piedāvājam priekšlikumu, ka tad, ja ir liels pasūtījums, to jautājumu izskata attiecīgais ministrs. Tas ir pirmais. Nevis šīs iestādes vadītājs. Bet viņam jau ir saskarsme ar attiecīgo ministru. Un, kad attiecīgais ministrs ir izskatījis, iestādes vadītājs jau to jautājumu virza tālāk - uz Ministru kabinetu. Un, ja Ministru kabinets pasaka, ka tas jautājums ir jāsaskaņo ar sociālajiem jautājumiem un valsts ekonomikas jautājumiem - ja tas ir pakārtots jautājums -, tad pēc Ministru kabineta rīkojuma tas tiek attiecīgi saskaņots. Valsts ļoti uzmanīgi izturas pret to jautājumu kārtošanu, kas ir radušies brīvības atņemšanas iestādē, tāpat kā pret tiem, kuri rodas jebkurā citā drošības vai aizsardzības iestādē. Tāda pieeja tomēr ir solītis uz priekšu, lai samazinātu mūsu kopējo korupcijas līmeni, ja mēs sakām, ka tas ir ļoti nopietns. Paldies par uzmanību.".
- 2001_06_21(20)-seq56 language "lv".
- 2001_06_21(20)-seq56 speaker Valdis_Lauskis-1957.