Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_06_11(10)-seq113> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1998_06_11(10)-seq113 type Speech.
- 1998_06_11(10)-seq113 number "113".
- 1998_06_11(10)-seq113 date "1998-06-11".
- 1998_06_11(10)-seq113 isPartOf 1998_06_11(10).
- 1998_06_11(10)-seq113 spokenAs 77.
- 1998_06_11(10)-seq113 spokenText "Kas tie tādi - zemnieku draugi? Es atbalstu zemniekus, Tabūna kungs! Es vienkārši gribu jautāt. Šo likumu ir mēģināts atvērt jau divas reizes, bet ir mēģināts risināt pavisam citas problēmas. Problēmas, ka nodeva tiek maksāta nevis par ceļa lietošanu, bet par ceļa nelietošanu. Tieši “Latvijas ceļš”, kā ceļam vistuvākā politiskā grupa, bija iesniegusi šo zemniekus atbalstošo priekšlikumu, bet es nezinu, kāpēc tas tika noraidīts divas reizes... Tātad transporta nodevu šobrīd ir jāsāk maksāt, jau reģistrējot vai pārreģistrējot automašīnu. Tas nozīmē, ka, kaut arī automašīna nav izgājusi tehnisko apskati, kaut arī automašīna nav apdrošināta, par to tomēr ir jāsamaksā transporta nodeva. Nodeva, kas ir domāta tieši par ceļa lietošanu. Ja mēs runājam par treileriem, par smagajām mašīnām, tad, Tabūna kungs, es gribu sacīt, ka es dzīvoju tieši uz ceļa, kas ir blakus mežam, un smagie baļķu vedēji tik tiešām drausmīgi izdangā ceļu. Vai tāpēc ar šiem baļķu vedējiem nebrauksim? (No zāles deputāts P. Tabūns: “Nebrauksim!”) Lai ceļu sakārtotu, mēs iekasējam divus nodokļus jeb nodevas. Pirmā nodeva ir transportlīdzekļa ikgadējās lietošanas nodeva, kas tiek izlietota ceļazīmju uzstādīšanai, ceļa sakārtošanai tīri vizuālā aspektā, un ir tā sauktais akcīzes nodoklis, - attiecībā uz kuru zemnieki, paldies Dievam, jau saņem atlaidi, un šie treileri bieži vien ir dīzeļi, kuru īpašnieki atkarībā no zemes hektāriem saņem atlaides, kas tiek izlietotas tieši ceļu saglabāšanai, ceļu atjaunošanai un jaunu ceļu būvēšanai. Tātad abi šie nodokļi jeb šīs nodevas pēc būtības ir maksa par pakalpojumu. Es domāju, ka vienīgais iespējamais risinājums ir tas, ko ieteica Rāznas kungs, ka nodeva tiek maksāta par periodu, kurā ceļu izmanto. Tātad, ja cilvēks apdrošina automobili uz diviem mēnešiem gadā un divus mēnešus šo ceļu izmanto, tad viņš maksā proporcionāli. Mums nav jādod globālas atlaides, bet gan ir jāmēģina sakārtot likumdošanu tā, lai katrs cilvēks maksā par pakalpojumu, kuru viņš tik tiešām izmanto, nevis ka solidāri visi maksā. Pie kam es nedomāju, ka vilcēju virs 12 000 kilogramu, 12 tonnīgo vilcēju, zemnieku īpašumā būtu ļoti daudz. Bieži vien tie ir automobiļi, kas formāli pieder zemnieku saimniecībām, bet kas tiek izmantoti visu gadu nevis graudu vešanai, nevis kokvilnas novākšanai, bet galvenokārt tie tiek izmantoti koksnes pārvadāšanai no tās izstrādes vietām līdz ostām, un šādā veidā tie tiek ekspluatēti visu gadu. Lauksaimniecībā tos izmanto... zemnieku saimniecībā tie ir tikai formāli reģistrēti, un es nezinu nevienu zemnieka saimniecību, Grīga kungs, kas var atļauties turēt šādu treileri un izmantot to tikai divas reizes gadā. Nu tā ir pilnīga bezjēdzība! Līdz ar to kāds nav domājis ar galvu. Viņš aizved savus graudus, bet pārējo gada laiku ar to veic citus darbus. Un nebūs jau slikti, ja jūs atvērsiet šo likumprojektu, bet man gan ir jābalso “pret” vai vismaz jāatturas. Taču, ja jūs atvērsiet, tad es iesniegšu priekšlikumu, kas ir reāls zemniekus atbalstošs priekšlikums, kuru Baloža kunga vadītā komisija divas reizes jau ir noraidījusi. Es gan nezinu, kādu iemeslu dēļ. Tieši šajā pašā atvērtajā likumā.".
- 1998_06_11(10)-seq113 language "lv".
- 1998_06_11(10)-seq113 speaker Karlis_Leiskalns-1951.
- 1998_06_11(10)-seq113 mentions Q211.
- 1998_06_11(10)-seq113 mentions Q16350162.