Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_05_21(20)-seq386> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_05_21(20)-seq386 type Speech.
- 1998_05_21(20)-seq386 number "386".
- 1998_05_21(20)-seq386 date "1998-05-21".
- 1998_05_21(20)-seq386 isPartOf 1998_05_21(20).
- 1998_05_21(20)-seq386 spokenAs 38.
- 1998_05_21(20)-seq386 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr. 4049. Izglītības, kultūras un zinātnes komisija ir iesniegusi Saeimā izskatīšanai Vispārējās izglītības likumu, kas ir viena daļa no visas Izglītības likuma paketes, kura ir sekojoša. Tātad Izglītības likums kā “jumta” likums, kurš Saeimā šobrīd ir pieņemts pirmajā lasījumā, Augstskolu likums, kurš jau ir pieņemts un funkcionē, Vispārējās izglītības likums un Profesionālās izglītības likums. Pēdējie divi likumprojekti šobrīd ir iesniegti Saeimā, un mūsu uzdevums būtu līdz šīs Saeimas darbības beigām paspēt šos likumprojektus izskatīt un pieņemt. Vispārējās izglītības likums, ja tas tiktu pieņemts, ļautu sakārtot vispārējo izglītību. Tātad vēlreiz akcentējot varu sacīt, ka tā ir izglītība, kas aptver katru Latvijas iedzīvotāju, kas sasniedzis izglītošanās vecumu. Likumprojektā ir ietverti vairāki būtiski jautājumi, kuru atstāšana bez stingrām normām traucētu kvalitatīvu vispārējās izglītības ieguvi. Konkrēti šie jautājumi ir šādi: Pāreja uz izglītības programmu principu. Šeit tiek realizēts šis jaunais princips atbilstoši Eiropas Savienībā pieņemtajiem standartiem, kur mēs paredzam apgūt konkrētas izglītības programmas un valstiski akceptēt sekojošus virzienus: vispārizglītojošais, humanitārais un sociālais, matemātikas, dabas zinību, tehnikas un profesionālais virziens. Savukārt katrai mācību iestādei būtu iespējas veidot savu programmu, akceptēt to un strādāt atbilstoši šai programmai. Tālāk tiek noteikti valsts izglītības standarti izglītības pakāpēm. Tiek noteikta obligāta sagatavošana pamatizglītības uzsākšanai. Tiek noteikta iespēja apgūt speciālās izglītības programmas jebkurā vispārējās izglītības mācību iestādē. Notiek arī pedagoģiskās korekcijas, tā saucamā legalizācija. Šobrīd pedagoģiskā korekcija speciālajās mācību iestādēs ir pamatā fiksēta likumdošanā, turpretī tagad šeit rodas iespēja šīs korekcijas klases veidot arī visās vispārizglītojošajās mācību iestādēs. Tiek noteikts, ka vispārējās izglītības ieguve līdz vidējās izglītības līmenim valsts un pašvaldību mācību iestādēs ir bez maksas. Arī tas bija diskutabls jautājums, bet izlemts tas tika sekojoši. Tiek noteikts, ka speciālās izglītības finansēšana arī tiek īstenota no valsts budžeta. Tanī skaitā tātad tiek paredzētas šīs speciālās klases, kuras finansē no pašvaldību budžeta. Šie ir galvenie momenti, kuri ir noteikti šajā likumdošanā, kurus var uzskatīt par tādiem jauniem risinājumiem, kādu nav iepriekšējā likumdošanā. Strukturāli likums ir sakārtots tā, ka vispirms ir noteikta kompetences sadale vispārējās izglītības īstenošanā. Strīdīgs šeit bija jautājums par pašvaldību kompetenci izglītības sistēmā, bet šis jautājums pamatā ir atrisināts “jumta” likumā. Tiek noteikta vispārējās izglītības satura organizācija, tiek reglamentēta pirmsskolas izglītība, pamatizglītība un vispārējā vidējā izglītība. Bez tam tātad ir izveidota atsevišķa nodaļa par vispārējo izglītību izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Es domāju, ka, runājot par šo likumprojektu, deputāti debatēs izteiks savus priekšlikumus un mēs tos ņemsim vērā. Taču es gribētu piebilst, ka, sagatavojot likumprojektu, tika analizēti un ņemti vērā vairāk nekā 700 priekšlikumi, kuri tika iesniegti par Izglītības likuma iepriekšējo redakciju, kas tika skatīta šīs Saeimas darbības pašā sākumā. Tātad daudzi toreiz, pirms diviem gadiem, deputātu izteiktie priekšlikumi šeit ir iestrādāti, un jūs atradīsiet tos realizētus šajā likumprojektā. Tas man īsumā būtu viss. Paldies par uzmanību!".
- 1998_05_21(20)-seq386 language "lv".
- 1998_05_21(20)-seq386 speaker Juris_Celmins-1950.
- 1998_05_21(20)-seq386 mentions Q822919.
- 1998_05_21(20)-seq386 mentions Q211.
- 1998_05_21(20)-seq386 mentions Q193089.
- 1998_05_21(20)-seq386 mentions Q458.