Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_11_14(13)-seq107> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1996_11_14(13)-seq107 type Speech.
- 1996_11_14(13)-seq107 number "107".
- 1996_11_14(13)-seq107 date "1996-11-14".
- 1996_11_14(13)-seq107 isPartOf 1996_11_14(13).
- 1996_11_14(13)-seq107 spokenAs 77.
- 1996_11_14(13)-seq107 spokenText "Godātais Saeimas priekšsēdētāja kungs, godātie kolēģi! Es aicinu kolēģus debatēs nerunāt par izveidošanu vai neizveidošanu, jo Saeimas kārtības rullis paredz: ja ir noteikts skaits deputātu parakstījuši prasību... lēmumu par komisijas izveidošanu, tad komisija ir jāizveido, un šoreiz šis jautājums, kamēr šie paraksti ir, nav debatējams. Es esmu pilnvarots paust atbildīgās komisijas viedokli šajā jautājumā. Neatkarīgi no tā, vai komisiju izveido vai neizveido, atbildīgā komisija šī sasaukuma laikā sešas reizes ir klausījusies Radio un televīzijas padomes darba atskaiti tajā vai citā aspektā, protams, ne tik aptveroši, kā to savā ziņojumā, savā runā Kostandas kungs nupat skāra, varbūt ne visus jautājumus mēs esam skatījuši, taču komisijā padomes darbs ir skatīts. Līdz ar to komisijai ir sekojoša nostādne... Protams, parlamentārās izmeklēšanas komisijas izveidošana ir ārkārtīgi atbildīgs darbs. Parasti parlamentārās komisijas izveido tad, kad ir inkriminēti tieši un apzināti likuma pārkāpumi, tad, kad tiesa un prokuratūra ar darbu vairs netiek galā, kā tas, piemēram, bija, kad runa bija par izsaimniekošanu, - gan par G-24, gan par "Lata International" vai par citiem jautājumiem, kad tiešām parlamentārā izmeklēšanas komisija var stimulēt tiesu un prokuratūras darbu. Es vēlreiz akcentēju, ka komisijas locekļiem un man personīgi nav nekādu ne tiesību, ne vēlēšanās apšaubīt deputātu brīvo gribu parakstīt to vai citu lēmumu. Taču būtu loģiski, ja visas Saeimā pārstāvētās frakcijas būtu uzklausījušas padomes vadītājus, ne tikai savu partiju delegātus tur. Tātad uzklausīt padomi varbūt pat pilnā sastāvā, varbūt pa nozarēm, jo viņiem ir pienākumu sadale, un tad, kad ir uzklausīta informācija frakcijās un kad pēc šīs informācijas uzklausīšanas ir doti norādījumi, ko deputāti drīkst darīt, un ja šie norādījumi nav pildīti un padome ignorē Saeimas gribu, frakciju gribu, tad parlamentārajai izmeklēšanas komisijai tiešām ir darbs. Man ir ziņas... piedodiet, šajā gadījumā šo teikumu saku ne komisijas, bet savā vārdā... ka ne visas vai vairākums frakciju nav uzaicinājušas ne Rubeņa kungu, ne Pīka kungu, kad viņš vēl nebija kultūras ministrs, bet labākajā gadījumā ir uzaicinājušas savas partijas pārstāvi. Bet dažas frakcijas vispār nav ne reizi paaicinājušas, un līdz ar to šī neapstrīdamā deputātu prerogatīva - izveidot komisiju - , manuprāt un komisijasprāt, ir priekšlaicīga, jo jautājumu vēl var risināt daudzos citos līmeņos. Nākošais. Komisijai ir pamatotas aizdomas vai, piedodiet, pat ziņas, ka liela daļa dokumentu parakstījušo nav izpētījusi jautājumu un nesaprot lietas būtību. Piedodiet, es nesaucu uzvārdus, jo pretējā gadījumā man varētu inkriminēt goda un cieņas aizskaršanu. Lieta ir sekojoša. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija saņēma par daudziem jautājumiem, kurus pamatoti varbūt lielā mērā arī akcentēja Kostandas kungs, rakstisku informāciju, ar kuru mēs lūdzām iepazīstināt visus deputātus. Man ir informācija, ka daļa deputātu šo informāciju nav redzējusi, bet tajā pašā laikā tie, kas ir lasījuši, nav spējuši atrast nevienu nopietnu argumentu "pret". Tāpēc mēs ierosinām, neapstrīdot... vēlreiz - neapstrīdot... deputātu tiesības izveidot komisiju, atlikt šo jautājumu uz 2 nedēļām ar sekojošiem mērķiem. Pirmais - lūgt frakcijas uzaicināt Rubeņa kungu, Tjarves kungu uz frakcijām un tur tiešām, atvainojos par izteicienu, nopratināt, uzklausīt, uzdot jautājumus, lai ne tikai Kostandas kungam un Ķezbera kungam, ar kuriem man ir bijusi saruna un kuriem tiešām ir informācija... Es neapšaubu, ka šie cilvēki ir iedziļinājušies jautājumā ļoti nopietni, bet visiem deputātiem pirms parlamentārās izmeklēšanas komisijas izveidošanas ir jābūt pilnai un visaptverošai informācijai, pretējā gadījumā ir nejaušības... Es akcentēju sekojošu domu: kolēģi, radio un televīzijas mehānisms, tāds vai citāds, ir ārkārtīgi jutīgs, un, raustot aiz politiskās pārliecības šo mehānismu, var būt neparedzamas sekas. Ja kāds negrib padomi, un šādi priekšlikumi mums jau ir bijuši mūsu komisijā un arī Saeimā, tad viņiem jārēķinās ar to, ka pastāv likums, kur šīs padomes eksistence var tikt apstrīdēta, tikai grozot likumu. Ja kādam nepatīk personālsastāvs, tad jārēķinās ar Saeimas politisko sastāvu. Ja ieliek citu vai pārvēl, tad atkal citi... Un kā lai strādā šis sapolitizētais mehānisms, kā var strādāt radio un televīzija?. . Kolēģi, ja mani kāds izvirzītu, es kategoriski izvairītos no līdzdalības šādā komisijā, jo man varētu inkriminēt ieinteresētību, jo es tur pāris nedēļu esmu strādājis, bet zināma nojausma man ir, un tādēļ es ļoti lūdzu, kolēģi, tad, kad šī komisija būs izveidota, es ļoti lūdzu profesionāli, lietišķi, ar vēsu prātu strādāt, nevis politisko emociju vadīti, jo šajā sfērā var sadarīt brīnumus, ar kuriem pēc tam nevarēs tikt galā. Un pēdējais. Tātad vajadzētu atlikt uz divām nedēļām, lai visi deputāti, 100 deputāti, būtu informēti par patieso lietas būtību, jo komisijas sēdēs, es akcentēju, mēs esam daudzkārt uzklausījuši, taču tik principiālu iebildumu arī starp deputātiem, kuri to parakstījuši, nav bijis. Un otrs. Pa šo laiku frakcijas var apspriest jautājumu. Tad, kad ir uzklausīta pilna informācija, frakcijas var deleģēt kompetentus cilvēkus, kas tiešām var pētīt, ja šī komisija ir jāizveido. Es pieļauju, ka daļa deputātu, uzklausot patiesu informāciju, var mainīt savu viedokli, bet es uz to nedrīkstu aicināt un kādam uzspiest. Paldies par uzmanību.".
- 1996_11_14(13)-seq107 language "lv".
- 1996_11_14(13)-seq107 speaker Antons_Seiksts-1946.
- 1996_11_14(13)-seq107 mentions Q822919.
- 1996_11_14(13)-seq107 mentions Q872.
- 1996_11_14(13)-seq107 mentions Q1092499.
- 1996_11_14(13)-seq107 mentions Q646756.