Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_07_09(08)_as-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1996_07_09(08)_as-seq24 type Speech.
- 1996_07_09(08)_as-seq24 number "24".
- 1996_07_09(08)_as-seq24 date "1996-07-09".
- 1996_07_09(08)_as-seq24 isPartOf 1996_07_09(08)_as.
- 1996_07_09(08)_as-seq24 spokenAs 77.
- 1996_07_09(08)_as-seq24 spokenText "Godātie kolēģi! Problēmas būtība ir tāda, ka Valsts apdrošināšanas uzraudzības inspekcijā strādā arī valsts amatpersonas, un kā uz tādām uz šīm valsts amatpersonām ir jāattiecina Korupcijas novēršanas likuma noteikumi, jo Korupcijas novēršanas likuma 5. panta pirmās daļas 13. punkts nosaka, ka valsts amatpersonas ir valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) strādājošās personas, ja tām ir tiesības pieņemt lēmumus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas, sodīšanas funkcijas vai rīkoties ar valsts vai pašvaldības mantu vai finansu līdzekļiem. Neapšaubāmi, šādi darbinieki, proti, valsts amatpersonas, strādā arī Valsts apdrošināšanas uzraudzības inspekcijā tāpat kā praktiski visās valsts institūcijās. Tādēļ Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, lai sasaistītu Korupcijas novēršanas likumu ar likumu "Par Valsts apdrošināšanas uzraudzības inspekciju" un daudziem citiem likumiem (jūs jau atceraties, ka pirms mēneša mēs šo problēmu atrisinājām šeit, Saeimā), ietvēra šādu standarta normu, kuras redakciju Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedza Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, taču diemžēl nezināmu iemeslu dēļ atbildīgā komisija to nav pieņēmusi. Proti, mēs ierosinājām noteikt, ka inspekcijas darbinieku - valsts amatpersonu (tātad tas attiecas tikai uz tiem darbiniekiem, kuriem ir tiesības pieņemt lēmumus un veikt pārraudzības un kontroles funkcijas) ienākumu gūšanas, amatu savienošanas, darbu pildīšanas, kā arī ar tiem saistītos citus ierobežojumus un pienākumus nosaka Korupcijas novēršanas likums. Tā vietā atbildīgā komisija joprojām atbalsta pirmajā lasījumā pieņemto redakciju, kur ļoti neprecīzi, nepilnīgi un juridiski nekorekti dublē Korupcijas novēršanas likumu, no vienas puses paredzot dažus stingrākus ierobežojumus, bet no otras puses paredzot arī veselu rindu atvieglojumu. Tā ir viena problēmas būtība. Un vēl otra - pati svarīgākā - lieta ir tā, ka otrajam lasījumam atbildīgās komisijas akceptētā 16. panta redakcija nosaka, ka šie ierobežojumi attiecas uz inspekcijas darbiniekiem. Kas tad ir inspekcijas darbinieki? Vai apkopēja, kas inspekcijā strādā? Varbūt sētnieks, kas slauka ielu pie inspekcijas ēkas durvīm? Kas tie ir? Vai tie ir tehniskie darbinieki? Tas nozīmē, ka šie ierobežojumi attiecas arī uz tādiem inspekcijā strādājošajiem, uz kuriem tiem nevajadzētu attiekties, jo viņi nevar nonākt interešu konflikta stāvoklī, - uz tehniskā darba darītājiem. Tāpēc arī mēs atbildīgajai komisijai ierosinājām sašaurināt, proti, šo subjektu loku, precizējot un nosakot, ka šie ierobežojumi attiecas, pirmkārt, uz inspekcijas darbiniekiem - valsts amatpersonām, un tie ir tādi ierobežojumi, kādus nosaka Korupcijas novēršanas likums. Tādēļ es aicinu atbalstīt Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas piedāvāto redakciju.".
- 1996_07_09(08)_as-seq24 language "lv".
- 1996_07_09(08)_as-seq24 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1996_07_09(08)_as-seq24 mentions Q822919.