Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_09_14(13)-seq98> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_09_14(13)-seq98 type Speech.
- 1995_09_14(13)-seq98 number "98".
- 1995_09_14(13)-seq98 date "1995-09-14".
- 1995_09_14(13)-seq98 isPartOf 1995_09_14(13).
- 1995_09_14(13)-seq98 spokenAs 46.
- 1995_09_14(13)-seq98 spokenText "Es gribētu tomēr nedaudz skaidrību arī šajā Ministru kabineta locekļu algu paaugstināšanas jautājumā, jo pārsvarā šobrīd - arī no valdošās koalīcijas - ir vairāk emociju, mazāk skaitļu. Opozīcija vairāk strādā ar skaitļiem, ar argumentiem, bet pozīcijai laikam šobrīd nav argumentu, kas ir bāzēti uz skaitļiem, un tad tiek izmantoti tikai kaut kādi izteicieni. Tātad ir tāds kods nr. 03 - Ministru kabineta budžets. Ieraksts: Valsts Kanceleja, budžeta iestāžu darba samaksas fonds, štata vienību skaits budžeta iestādēs, to skaitā Ministru kabineta locekļu darba samaksas fonds. Tātad pašreiz ir 173 720 latu - 40 štata vietas, un tas varētu atbilst ministru un parlamentāro sekretāru skaitam. Grozījumi: tātad šis darba samaksas fonds tiek palielināts par 47 700 latiem, plus 27,46%, kopā - 221 420, saglabājot 40 štata vietas. Tātad viņu vidējā alga, pēc Saeimas apstiprinātā budžeta, ir 4343 lati gadā vai 361,92 lati mēnesī. Pēc jaunā: 5535 lati gadā vai 461 lats mēnesī. Šobrīd arī to, ko Kreitusa kungs rādīja... paskaidrojumu rakstā jau ir attēlots, kādā veidā šis algu paaugstinājums ir noticis, varbūt es nepateicu tik precīzi, ka tas šobrīd notiks, tas vienkārši ir noticis, bet nepamatojoties uz likumu, jo bija noteiks šis fonds, un Ministru kabinets 24. janvāra sēdē (protokola numurs 6/9) šo summu palielināja par 65 379 latiem, samazinot Finansu ministrijas līdzekļus neparedzētiem gadījumiem. Manuprāt, šis darījums ir pilnīgi nelikumīgs, Ministru kabinetam nebija tādu tiesību ņemt šos līdzekļus sev algām, jo Valsts kontroles dati jau par iepriekšējo gadu rāda, ka no miljona, kas tanī laikā bija Ministru kabineta rezerve... šobrīd, pēc Budžetu vadības likuma, tie ir Finansu ministrijas budžeta līdzekļi neparedzētiem gadījumiem... pārsvarā šie līdzekļi tika izmantoti valsts budžeta iestāžu, tieši augstāko pārvaldes aparātu, finansēšanai. Pagājušogad vairāk nekā 25% no šīs naudas ir izmantoti tādiem mērķiem. Un, manuprāt, nebija tiesību to darīt. Tāpēc faktiski šis algu pielikums ir noticis, un jautājums ir tikai - kurā brīdī? Un tāpēc šeit ir jāskata jautājums, vai tas bija nepieciešams un vajadzīgs, un kā tas tālāk ir risināms. Šobrīd es dzirdēju no Tautsaimnieku politiskās apvienības par tām problēmam, kas it kā iepriekš... un kas ir radījušas... kopumā jau šīs valdības ir... neatkarības posms ir, varētu teikt, apmēram 5 gadi, un viena valdība bija 3 gadus, pārējās bija pa gadam, tie laiki jau tomēr ir samērojami, un šobrīd es tomēr neredzu nekādas būtiskas pazīmes, ka gada laikā būtu notikusi sakārtošanās, drīzāk redzu tikai būtiskas krīzes iestāšanās pazīmes - turklāt nevis sākumā, bet apmēram pēc šīs 6 mēnešu darbības. Tāpēc tikai teikt, ka kaut kādas problēmas ir... var būt, ka tieši atteikšanās no kaut kādām reformām... tieši tas, ka starptautiskais prestižs šobrīd ir ievērojami krities... Kaut vai tanī slēdzienā, kur tiek dota atļauja palielināt šo budžeta deficītu, ir diezgan skaidri norādīts, ka, neapšaubāmi, šobrīd Latvija ir atkāpusies no šīs reformu politikas, un tātad ārvalstu investīcijas un arī lētākie resursi, kas ir nepieciešami, lai budžeta deficīts nemaksātu tik dārgi, tātad kaut vai šī Eiropas savienības nauda ir dodama noteiktiem nosacījumiem, tātad - par 15% samazināt algu fondu budžeta iestādēs un vēl citi nosacījumi. Tātad arī par to ir jārunā. Tātad šī starptautiskā prestiža krišana, kas, neapšaubāmi, samazinās ārvalstu investīcijas un kas samazinās arī iespējas meklēt budžeta deficīta segšanai lētākus resursus, - tas arī būs būtisks mīnuss. Runājot par ieņēmumiem, šeit strīdoties par muitas un sevišķi akcīzes nodokli, tika teikts, ka it kā viss ir kārtībā. Ir 54% pusgadā. Jā, it kā pēc šiem procentiem viss ir vislabākajā kārtībā. Bet cik ir reāli no visas bāzes ieņēmumi, cik tiek iekasēts no alkohola akcīzes? Manuprāt, tas ir ļoti zems procents, un bieži, kaut arī skaitļi rāda, ka šeit ir izpilde, ir vislielākās rezerves. Vēl - par speciālajiem budžetiem. Attiecībā uz speciālajiem budžetiem notiek viena būtiska lieta - valsts īpašuma izpārdošana un apsaimniekošana bez centrālā budžeta starpniecības, un tur ir lielas rezerves, kuras Ministru kabinets diemžēl šeit neuzrāda un nemēģina uz to pamata risināt budžeta problēmas. Tāpēc es palieku pie sava - tomēr aicinu neatbalstīt šo budžeta projektu.".
- 1995_09_14(13)-seq98 language "lv".
- 1995_09_14(13)-seq98 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1995_09_14(13)-seq98 mentions Q822919.
- 1995_09_14(13)-seq98 mentions Q211.
- 1995_09_14(13)-seq98 mentions Q193089.
- 1995_09_14(13)-seq98 mentions Q7210239.