Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_31(30)-seq415> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_08_31(30)-seq415 type Speech.
- 1995_08_31(30)-seq415 number "415".
- 1995_08_31(30)-seq415 date "1995-08-31".
- 1995_08_31(30)-seq415 isPartOf 1995_08_31(30).
- 1995_08_31(30)-seq415 spokenAs 77.
- 1995_08_31(30)-seq415 spokenText "Cienījamie kolēģi! Lai mēs tālāk neiestigtu kaut kādu pārmetumu purvā, es tikai gribētu teikt, kāpēc Tautsaimniecības komisija nolēma neatbalstīt šos deputāta Tomiņa priekšlikumus. Lūk, ja mēs būtu varējuši izsijāt dažus lietišķākos priekšlikumus, tad viss būtu kārtībā. Daļēji problēma radās tad, kad deputāts Tomiņš nepiedalījās darba grupas sēdēs. Viņš bija ielūgts uz visām darba grupas sēdēm, bet neieradās. Mēs nespējām atsijāt dažus neprofesionālos priekšlikumus, kas atrodas viņa iesniegumā, no dažiem lietišķiem. Un tādēļ mēs palikām pie tā, kas, mūsuprāt, ir vēl joprojām pilnībā lietišķi priekšlikumi otrajā lasījumā, atsijājot dažus nevajadzīgos. Es minēšu dažus paraugus. Kā jau tika minēts, ir norma, ka padome nodarbojas tikai ar tiem uzņēmumiem, kur ir vairāk nekā 50% valsts kapitāla. Nudien, tas vienkārši neatbilst šī likuma jēgai. 4. punktā tas fakts, ka energoapgādes uzņēmumu, kur valstij pieder vairāk nekā 50% kapitāla, kontrolē un ir uzraudzība savas kompetences ietvaros, būtu konfliktā ar likumu "Par akciju sabiedrībām". Padomes uzrauga "Latvenergo", "Latvijas gāzes" darbību, nevis šī Energoregulēšanas apgādes padome, kura veic citas funkcijas, bet kurai būtu vispārīgas pārraudzības funkcijas. 7. punktā padomei ir jābūt plašākām tiesībām, neierobežojoties tikai ar tiem uzņēmumiem, kur ir 50% valsts kapitāla. Viņai ir jābūt tiesībām izšķirt strīdus plašākā mērogā. 8. punkts - enerģijas ražošanas noteikumu izstrāde. Kādi ražošanas noteikumi? Tas ir ļoti tāds plašs neprofesionāli izstrādāts punkts. Tātad, kopumā ņemot Tomiņa kunga punktus, mēs neatradām par iespējamu atbalstīt viņus. Daudz drošāk un daudz skaidrāk ir palikt pie tiem, kuri ir otrajā lasījumā un kuri lielos vilcienos savā teorētiskajā plāksnē arī ietilpina visu to, ko Tomiņa kungs ir gribējis sasniegt. Tā ka, es domāju, jums nav jābažījas par to, ka kaut kādā veidā padomes uzdevumi otrajā lasījumā būtu nepietiekami. Katrā ziņā viss tas, ko Tomiņa kungs grib sasniegt, ir padomes kompetencē, un faktiski šis likuma izpildījums būs atkarīgs no tās padomes, kuru mēs apstiprināsim, kuru Ministru kabinets un tā priekšsēdētāji apstiprinās. Tā ka visas šīs funkcijas principā būs viņiem pa spēkam vienādi vai otrādi. Lai atkal neieviestu lieku jautājuma zīmi šajā jautājumā, kas sāpīgi var ietekmēt jebkādu ārzemju investoru līdzdalību attiecībā uz to maksu, ko viņi ir gatavi maksāt par līdzdalību kādā mūsu energo monopoluzņēmumā, es gribētu lūgt atbalstīt Tautsaimniecības komisijas viedokli - palikt pie otrā lasījuma redakcijas, atskaitot tos punktus, kurus mēs esam ierosinājuši pārveidot vai izslēgt, un nepieņemt Tomiņa kunga priekšlikumus, kuri lieki ieviesīs ļoti daudzas jautājuma zīmes par to, kas īstenībā te notiek, un es domāju, ka mums nevajag radīt lielāku neskaidrību šajā likumā. Paldies.".
- 1995_08_31(30)-seq415 language "lv".
- 1995_08_31(30)-seq415 speaker Maris_Graudins-1953.
- 1995_08_31(30)-seq415 mentions Q211.
- 1995_08_31(30)-seq415 mentions Q3736450.