Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_31(30)-seq409> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_08_31(30)-seq409 type Speech.
- 1995_08_31(30)-seq409 number "409".
- 1995_08_31(30)-seq409 date "1995-08-31".
- 1995_08_31(30)-seq409 isPartOf 1995_08_31(30).
- 1995_08_31(30)-seq409 spokenAs 46.
- 1995_08_31(30)-seq409 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godājamie deputāti! Man jāsaka ir liels paldies deputātam Siliņam par ļoti vērtīgiem un konstruktīviem priekšlikumiem. Es domāju, valodas speciālisti to locījumu un to formu izlabos pie parakstīšanas. Tātad kāda ir šī mana priekšlikuma būtība? Pirmais, ko minēja - tātad šeit ir ne tikai padome, bet ir minētas arī izpildinstitūcijas, jo padome ir lēmējinstitūcija, kā tas iepriekšējos pantos jau te tika uzrādīts. Un bez tās funkcijām un kompetences būs, protams, arī šī kompetence sadalīta uz izpildinstitūcijām. Nākošais, kas, kā es uzskatu, ir ļoti būtisks šajā manā priekšlikumā jeb šajos te punktos, ir uzskaitījums, uz kādiem uzņēmumiem, energoapgādes uzņēmumiem, attiecas šī regulēšana. Un šeit ir ierosināts... jeb, pareizāk sakot, manā redakcijā visu šo priekšlikumu redakcija ir nedaudz izmainīta, salīdzinot ar iepriekšējā lasījumā Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iesniegto redakciju. Tās ir viņu autortiesības. Tikai, kā atceraties, par cik mēs ļoti pārsteidzīgi pieņēmām šo redakciju, kas tagad ir kā otrā lasījuma un ir parādījusies arī uz trešo lasījumu kā otrajā lasījumā apstiprinātā, tad līdz ar to vienkārši nebalsosim vairs par Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumiem. Un šeit ir jāatšķir starpība starp to, uz kādiem uzņēmumiem attiecas valsts regulēšana. Mēs šodien pieņēmām "jumta" likumu pirmajā lasījumā par enerģētiku, un tur skaidri un gaiši ir pateikts, ka pašvaldību uzņēmumu regulēšanu, to tarifus nosaka pašvaldības. Un tāda diemžēl ir arī pasaules pieredze, jo paši īpašnieki un viņu ievēlēti pārstāvji pašvaldībās ir tie, kas realizē viņu intereses, aizstāv viņu intereses un nosaka, bet neveic to valsts. Taču attiecībā uz šiem iebildumiem, ko Ozoliņa kungs izteica par apgūtām zināšanām, es lūgtu varbūt pataupīt Ozoliņa kungam savu daiļrunību, kad skatīsim šī likumprojekta pārejas noteikumus, un tur sniegt skaidrojumu, kāpēc tik lieli līdzekļi ir iztērēti no ārvalstu, starptautiskajām institūcijām un arī no mūsu valsts budžeta. Un joprojām šobrīd nav izstrādāta un Saeimā iesniegta Latvijas nacionālā enerģētikas programma, jo mēs pieņemam šos likumus un daudzus lēmumus taustoties kā pa tumsu. Es ceru, ka vismaz saņemsim atbildi, kāpēc viņu nevar iesniegt līdz 20. septembrim, kā es ierosinu. Nākošais. Mana priekšlikuma 10. pantā ir minēta konkurences sekmēšana energoapgādē. Un šis priekšlikums arī nav ietverts otrā lasījuma redakcijā, bet tas ir jautājums, kas ir saistīts ar to pašu Eiropas Enerģētikas hartu, pieejamību tīkliem. Tātad ir iespēja izvēlēties tādu enerģijas piegādātāju, kurš var enerģiju piegādāt daudz lētāk. Un tieši tas pazeminās enerģijas cenu, nevis kaut kādu speciālu valsts uzraudzības institūciju veidošana, bet tieši konkurence. Un tas ir svarīgi, tāpēc arī licenču biroji jānodod zināmā Monopoluzraudzības komitejas pārraudzībā. Un vēlreiz, pabeidzot šo uzstāšanos debatēs, es atgādināšu, ka šis priekšlikums un autortiesības pamatā pienākas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, kuru mēs vienkārši nebalsojām otrajā lasījumā, jo mēs pasteidzāmies, kā jūs atceraties, nobalsot to redakciju, kāda ir pieņemta otrajā lasījumā. Paldies par uzmanību!".
- 1995_08_31(30)-seq409 language "lv".
- 1995_08_31(30)-seq409 speaker Zigurds__Tomins.
- 1995_08_31(30)-seq409 mentions Q822919.
- 1995_08_31(30)-seq409 mentions Q211.
- 1995_08_31(30)-seq409 mentions Q193089.
- 1995_08_31(30)-seq409 mentions Q1191011.