Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_31(30)-seq373> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_08_31(30)-seq373 type Speech.
- 1995_08_31(30)-seq373 number "373".
- 1995_08_31(30)-seq373 date "1995-08-31".
- 1995_08_31(30)-seq373 isPartOf 1995_08_31(30).
- 1995_08_31(30)-seq373 spokenAs 77.
- 1995_08_31(30)-seq373 spokenText "Cienījamie kolēģi! Mēs daudzi esam te izteikušies par šiem viedokļiem - gan filozofiskā jeb teorētiskā plāksnē, gan arī praktiskajā plāksnē. Es it īpaši priecājos, ka valsts ministrs lieti atgādināja, ka šeit ir ļoti praktiski apsvērumi, kuri saistās ļoti tiešā veidā ar tarifiem, kas varētu rasties, un ar mūsu valsts monopoluzņēmumu vērtību, kas varētu būt ietekmēta atkarībā no tā, kādā veidā mēs izraugām šo padomi. Es domāju, atgriezīsimies arī pie Endziņa kunga sākotnēji... sākumā izteiktajiem pārmetumiem, ka šā panta trešā daļa nesaskan ar otro daļu, kur ir teikts, padome ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā. Es domāju, tas nebūtu loģiski, nebūt neierobežo šo viedokli... Katrā ziņā Satversme neaizliedz Saeimai iecelt tādu padomi, kura atrodas Ministru kabineta, Ekonomikas ministrijas pārraudzībā. Un, kā Lagzdiņa kungs minēja, teorētiskā plāksnē šī struktūra atbilst valsts reformu paredzamajai iekārtai. Politiskā slodze tomēr, kā mēs visi saprotam, šai tarifu noteikšanas un licenču izdošanas padomei būs ļoti liela, jo šīs divas funkcijas lielā mērā arī noteiks, cik labi ekonomiskā ziņā mēs spēsim vadīt enerģētikas politiku Latvijā, un enerģētikas politikas galarezultāts ir tas, ka gandrīz puse no mūsu ārējās tirdzniecības parāda ir saistīta ar izdevumiem par enerģētiku. Mēs redzam, ka nav vienveidības citās neatkarīgajās institūcijās - vai nu tas ir Elektronisko masu mediju padomē, vai Latvijas Bankā, Prokuratūrā un tamlīdzīgi. Mēs redzam, ka te atšķirīgas institucionālas struktūras tiek veidotas, lai pārraudzītu dažādas neatkarīgas vai pusneatkarīgas institūcijas. Šajā gadījumā atkal paraudzīsimies varbūt uz apsvērumiem par šīs institūcijas neatkarību un atbildību, jo varbūt tā ir, ka, rodot šķietami lielāku neatkarību, Saeimai ieceļot šo Energoapgādes regulēšanas padomi, varbūt tiešām atbildības pakāpe tiek samazināta, kā Gorbunova kungs minēja. Ja mēs vēlamies maksimāli augstāko politisko atbildības pakāpi, tad tik tiešām apsveriet - varbūt balsot par otro variantu, nevis par Tautsaimniecības komisijas ieteikto variantu. Tur ir teikts, ka Ministru kabinets ieceļ šo padomi. Es pieņemu, ka pašreizējai Latvijas valdībai nebūtu nekādas pretenzijas šo darbu uzsākt un iecelt šo padomes priekšsēdētāju un tā tālāk. Un pēdīgi - praktiskais apsvērums, kas saistās ar šo lielākas neatkarības uztveri, kas tomēr rastos arī ārzemju investoros, tas ir ļoti konkrētā veidā saistīts ar to, kas arī šobrīd notiek daļējā privatizācijas procesā, piemēram, attiecībā uz "Latvijas gāzi". Laika tecējumā iecerēts piedāvāt Latvijas iedzīvotājiem privatizēt daļu no "Latvijas gāzes", kā arī stratēģiskiem ārzemju investoriem privatizēt daļu no "Latvijas gāzes". Kā valsts ministrs minēja, šī uztvere par šīs padomes neatkarību ir ļoti svarīga, lai ārzemju investori neuztvertu to tā, ka politiskie vēji varētu mainīt šīs padomes sastāvu un līdz ar to - tarifu un licenču noteikšanas politiku. Tas ļoti būtiskā veidā var nozīmēt vairākus miljonus dolāru, iesaistoties līgumattiecībās ar ārzemju investoriem. Tātad izšķiroties, vai balsot par Tautsaimniecības komisijas ieteikto variantu vai par otro - enerģētikas valsts ministra Ozoliņa ieteikto - variantu, es personīgi negribu ieteikt pieturēties pie otrā lasījuma teksta. Lūdzu, ņemiet šos apsvērumus vērā! Paldies.".
- 1995_08_31(30)-seq373 language "lv".
- 1995_08_31(30)-seq373 speaker Maris_Graudins-1953.
- 1995_08_31(30)-seq373 mentions Q822919.
- 1995_08_31(30)-seq373 mentions Q211.
- 1995_08_31(30)-seq373 mentions Q21625222.
- 1995_08_31(30)-seq373 mentions Q687709.