Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_24(23)-seq553> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_08_24(23)-seq553 type Speech.
- 1995_08_24(23)-seq553 number "553".
- 1995_08_24(23)-seq553 date "1995-08-24".
- 1995_08_24(23)-seq553 isPartOf 1995_08_24(23).
- 1995_08_24(23)-seq553 spokenAs 77.
- 1995_08_24(23)-seq553 spokenText "Godājamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Kad apspriedām Tabakas likumu Sociālo un darba lietu komisijā, pie mums uz komisiju ļoti bieži nāca Latvijas reklāmas asociācijas, kā arī tabakas rūpnīcas "House of Prince" pārstāvji, lai runātu tieši par tiem punktiem, kas attiecas uz reklāmu, un arī par ražošanu. Bet šodien mēs runājam tikai par reklāmu. Starptautiskā reklāmas asociācija, respektīvi, Latvijas nodaļa, iestājas par to, ka nevajag likumu, vajag reklāmas pašregulējošo kodeksu. Un šajā kodeksā viņi to pamato reklāmas aģentūrām ar šādu rindkopu... No vienas puses, ir ierobežojums, jo tām ir jāuzņemas zināmi pienākumi, taču līdz ar to arī reklāmas aģentūras darbs tiks vērtēts krietni savādāk. Gan reklāmas devēji, gan iedzīvotāji zinās, ka reklāmas veidotāji uzņemas atbildību par savu darbu. Mainīsies reklāmas kvalitāte no visiem viedokļiem - gan no ētiskā, gan no politiskā, gan no tīri praktiskā viedokļa. Un šajā brīvprātīgajā, kā viņi te raksta, mārketinga rīcības kodeksā ir ierakstīta norma, ka radio un televīzijas kanālos būtu aizliegts reklamēties laikā no 19.00 līdz 21.00. Faktiski Radio un televīzijas likumā bija noteikti šie ierobežojumi, ja nemaldos, līdz 22.00, un faktiski mēs debatējām, lai šis ierobežojums būtu līdz 23.00. Un šo normu komisija bija iestrādājusi gan pirmajā, gan otrajā lasījumā. Bet otrajā lasījumā mēs iebalsojām pilnīgu tabakas reklāmas aizliegumu, un tagad komisija ir ierosinājusi pārejas noteikumu, ka šis aizliegums būtu spēkā tikai no 1997. gada 1. janvāra. Tātad faktiski ir tāda situācija, ka šī norma tiktu ieviesta tikai pēc 16 mēnešiem. Un varētu reklamēt no rīta līdz vakaram. Bet kāpēc es skaru šo jautājumu par šo brīvprātīgo mārketinga rīcības kodeksu? Jo Reklāmas asociācija teica, ka viņi, izstrādājot šo kodeksu, sāks pielīdzināt šīs normas kā zināmu uzticības aktu. (Ir tāds jēdziens - "uzticības akts".) Un ir arī vēstule no "House of Prince - Rīga", kas adresēta Sociālo un darba lietu komisijai un kas attiecas uz Tabakas likumu tieši saistībā ar reklāmu. Un te ir rakstīts, kā es minēju mūsu sēdē, ka reklāma televīzijā pirms 21.00 ir apstājusies tajā dienā, kad mums notika sēde. Dažas radioreklāmas vēl ir, bet tās tiks apstādinātas sākot ar 14. martu. Un tātad šajā vēstulē ir rakstīts, ka 14. martā apstāsies visas radio un televīzijas reklāmas, kas ir pirms 21.00. Jūs labi zināt, - jo jūs skatāties televīziju, - ka tas nav noticis. Un es nekādi nevaru piekrist tam, uzticēties, jo viņi nav turējuši savu vārdu, ka veidosies šis mārketinga rīcības kodekss vai pašregulējošais kodekss, un tāpēc ir nepieciešams šis reklāmas aizliegums gan šajā likumā, gan arī Tabakas likumā. Es esmu pilnīgā neizpratnē, kāpēc, ja ir šis pārejas periods, ir ieviesta norma, ka var reklamēties no rīta līdz vakaram. Es vienkārši esmu spiests aicināt Saeimu noraidīt šos "Pārejas noteikumus".".
- 1995_08_24(23)-seq553 language "lv".
- 1995_08_24(23)-seq553 speaker Peteris_Elferts-1961.
- 1995_08_24(23)-seq553 mentions Q822919.
- 1995_08_24(23)-seq553 mentions Q211.
- 1995_08_24(23)-seq553 mentions Q2660080.
- 1995_08_24(23)-seq553 mentions Q872.