Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_07_21(19)_as-seq126> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 type Speech.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 number "126".
- 1995_07_21(19)_as-seq126 date "1995-07-21".
- 1995_07_21(19)_as-seq126 isPartOf 1995_07_21(19)_as.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 spokenAs 90.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 spokenText "Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi deputāti! Ne tikai tādēļ, kā teica referents, ir radies šāds priekšlikums, šis jautājums par nacionālo pasūtījumu arī mūsu pašu vidū Latvijā ir ļoti daudz diskutēts. Arī starp deputātiem. Nacionālais pasūtījums sākotnēji bija iecerēts kā mehānisms konkurences radīšanai un sabiedrisko raidorganizāciju, tas ir, Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas, darbības uzlabošanai, izsludinot konkursu uz nacionālo pasūtījumu. Ja uzvar konkursā, tad finansējums tiek nodots atsevišķa raidījuma vai noteiktas tematiskas raidījumu grupas veidošanai privātai raidorganizācijai. Tāds bija ne tikai šī termina, bet arī šīs idejas attīstības mehānisms. Bet likumprojekta tapšanas gaitā, ar Eiropas ekspertiem šo jautājumu apsprieduši, un pie tam pēc Eiropas ministru 4. konferences par sabiedrības saziņas līdzekļu lomu demokrātiskajā sabiedrībā, kur pieņēma 1994. gada Prāgas deklarāciju un rezolūciju, ko ir parakstījusi arī Latvija kultūras ministra personā, diemžēl ir jāatzīst, ka mēs šobrīd nevaram būt solidāri ar šo piekrišanu un ar šo parakstu tādēļ, ka mēs esam pretrunā ar šo normu, ko sauc par nacionālo pasūtījumu. No šīs deklarācijas, no šī pieņemtā dokumenta izriet, ka valdības un parlamenta saistības ir tādas, ka jāizveido spējīga un ar privātām struktūrām konkurētspējīga sabiedrisko raidītāju sistēma valstī. Un atbilstoši tam nacionālā pasūtījuma īstenošana, ja mēs tādu paredzam savā valstī, ir jādeleģē tikai un vienīgi sabiedriskajām raidorganizācijām. Tas ir vienīgi sabiedrisko raidorganizāciju uzdevums. Nav pieļaujama to sapludināšana kopā ar privātstruktūrām tā, kā tas ir noticis mūsu Latvijas variantā, attīstot šo ideju. Šādas iespējas paver šī koncepcija, un tas var novest pie sabiedriskās raidīšanas sistēmas sagraušanas. Par to ir runāts ne reizi vien, un ir tikai lieku reizi jāatgādina, kādas varētu būt sekas šāda veida nacionālajam pasūtījumam, kāds tas ir šobrīd mūsu izstrādātajā likumprojektā. Nacionālā pasūtījuma mērķus var realizēt tādā veidā, ka sabiedriskajām raidorganizācijām ar likumu reglamentē ne mazāk kā 10% un tā arī ir šī Eiropas ieteiktā norma - un ne vairāk kā 15% raidlaika. Tāpat kā citās valstīs, kur konkursa kārtībā raidlaiku aizpilda ar no neatkarīgiem producentiem, privātajām raidorganizācijām vai studijām pirktiem raidījumiem. Un tas vēl arī ir skatāms šī likumprojekta 62. panta trešajā daļā. Par neatkarīgiem producentiem mēs jau runājām iepriekš. Arī tur mēs diemžēl esam acīmredzot nepietiekami perfekti iestrādājuši šo normu, jo tā atšķiras no Eiropas izpratnes par neatkarīgiem producentiem. Likumprojektā ir jāparedz citi mehānismi, kas varētu uzlabot programmu kvalitāti. Bet šāda veida sajaukums sabiedriskajām raidorganizācijām ar privātajām nedos to mērķi, kura dēļ mēs pasludinām nacionālo pasūtījumu kā vienīgo risinājuma formu kvalitātes uzlabošanai. Tātad kādi tad ir šie citi paņēmieni? Tās ir finansējuma, ģenerāldirektora atbildības koncepcijas, konkursa kārtā veiktas radošo struktūrvienību personāliju izvēles mehānisms un viņu pilnvaru jautājumi, kā arī plurālistiski pārstāvētu ar plašām pilnvarām veidotu sabiedrisko raidorganizāciju valžu izveidošana, lai šie mehānismi kopsummā dotu nacionālā pasūtījuma kvalitatīvo izmaiņu, kas atbilstu arī Eiropas ministru konferences par sabiedrības saziņas līdzekļu lomu demokrātiskā sabiedrībā deklarācijai un rezolūcijai, ko, es vēlreiz atkārtoju, mēs esam parakstījuši kultūras ministra personā 1994. gada decembrī. Kā programmu atjaunotnes vai papildinājuma elements priekšlikumos ir iestrādāta iepriekšminētā iespēja sadarboties ar neatkarīgiem producentiem. Un tam būtu jābūt par pamatu, kas tad arī radītu savstarpējo konkurenci, šādā veidā arī paaugstinot kvalitāti. Tas ir tīri konceptuāls jautājums attiecībā uz pārējiem priekšlikumiem, kas ir šajā sadaļā.".
- 1995_07_21(19)_as-seq126 language "lv".
- 1995_07_21(19)_as-seq126 speaker Anta_Rugate-1949.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 mentions Q211.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 mentions Q193089.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 mentions Q872.
- 1995_07_21(19)_as-seq126 mentions Q1085.