Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_07_20(19)_as-seq99> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 type Speech.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 number "99".
- 1995_07_20(19)_as-seq99 date "1995-07-20".
- 1995_07_20(19)_as-seq99 isPartOf 1995_07_20(19)_as.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 spokenAs 90.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 spokenText "Tas tiesa, cienījamie kolēģi, ka komisija patiešām šo jautājumu nav diskutējusi, kā jau es teicu, ar tādu argumentāciju, kāda bija attiecībā uz priekšlikumiem, lai gan tas patiesi ir diskutējams jautājums, jo tas ir konceptuālas dabas jautājums. Ja mēs šobrīd diskutējam par šo jautājumu, tad ir vietā atgādināt Eiropas raidorganizāciju apvienības juridiskā departamenta ļoti sirsnīgo atgādinājumu mums ekspertu viesošanās un darba laikā, ka diemžēl līdz ar Latvijas dalību Eiropas padomē mums būs jārēķinās arī ar saistībām, kas ir Eiropas likumdošanā. Šeit tā lieta ir ļoti vienkārša. Pagājušā gada decembrī Eiropas padomes dalībvalstu kultūras ministrijas parakstīja rezolūciju par masu informācijas līdzekļu neatkarību, kura būtu jāievēro arī mums, jo arī mūsu Kultūras ministrija tika pārstāvēta un šī rezolūcija ir parakstīta. Mēs esam iepazinušies ar šīs rezolūcijas tekstu un prasībām un diez vai mums vajadzētu tās ignorēt, neskatoties uz to, ka mūsu valstī nav tādas prakses, ka radio un televīzija ir Kultūras ministrijas pārraudzībā un pakļautībā. Tāpēc ļoti nopietni būtu jāpadomā par to, kā racionālāk sadalīt nacionālajam pasūtījumam atvēlētos līdzekļus. Šā panta redakcija tieši par to arī runā. Valsts nauda privātajām raidorganizācijām būtu jāpiešķir tikai sabiedriski nozīmīgu programmu vai raidījumu veidošanai, pie tam stingri sekojot šo līdzekļu izmantošanai. Tad ir jāteic tā, ka pirmām kārtām materiāli atbalstāmas būtu neatkarīgo producentu - tieši neatkarīgo producentu institūcijas, kas pašas izvēlas programmu tematiku, pašas tās veido. Konkurence producentu starpā tad arī veicinās viņu darba objektivitāti, viņu darba kvalitāti un reālo konkurenci šajā nozarē valstī vispār. Pretējā gadījumā varētu veidoties tāda situācija: ja Eiropas padomes eksperti mums patiešām apstiprina, ka par neatkarīgo producentu nav uzskatāma cita raidorganizācija, kas nodarbojas ar programmu izplatīšanu - un tāda ir Eiropas pieredze -, ,ja mēs to traktējam savās interesēs, legalizējot šābrīža situāciju, tad diez vai mēs būsim korekti un ievērosim šo parakstīto dokumentu, kas mums ir saistošs. Kā tad mēs tiksim no šīs ķezas laukā, kad tas tiks atklāts? Tāpēc es gribu, vēl papildinot šo diskusiju, teikt, ka sabiedrības saziņas līdzekļu darbības jomā pastāv tāds jēdziens kā neatkarīgais producents un ka šis producents var ražot televīzijas un radio produkciju, var izdot laikrakstus, var nodarboties ar informācijas biroju veidošanu aģentūrām, un šā likuma kontekstā tie ir, lūk, šie neatkarīgie producenti. Jautājums ir par neatkarību - no kā? Šis jautājums arī mums tika uzdots, kad mēs savā likuma tekstā, lūk, apliecinājām "neatkarīgā producenta" terminu - kā mēs to izprotam. Pamatā viņš ir neatkarīgs no valsts. Pirmkārt. Tas mūs šobrīd ļoti apmierina. Tā ir ievirze, uz ko mēs ejam, lai iespējami vairāk atvirzītu no kāda tendēta pasūtījuma. Šeit es to domāju labvēlīgā nozīmē. Bet parasti to darbību finansē arī dažas ieinteresētās puses, teiksim, politiskās organizācijas vai ārvalstis. Citās valstīs tāda pieredze ir bijusi, tas notiek pat atklāti. Mums tas pagaidām ir tikai pieļāvuma formā. Arī no noziedzīgajām struktūrām šīs finanses varētu ienākt šiem uzņēmējiem, un tādējādi šī neatkarība līdz ar to ir tikai izkārtne. Neatkarība no valsts. Bet tā ir cita veida atkarība, kas parādās šādā situācijā, tādēļ likumam būtu jādod iespēja, lai sabiedrība uzzinātu šo neatkarīgo producentu vai šīs neatkarības paudēju īstos finansētājus un viņu mērķus un līdz ar to viņus atklātu". Tāpēc likumam vajadzētu sabiedrībai dot iespēju uzzināt par neatkarīgā producenta finansēšanas avotiem, ko paredz tieši šis priekšlikums 2. panta septītās daļas papildinājumā tajā redakcijā, kuru piedāvā mūsu labojums un kura atšķiras no komisijas iestrādātās. Teiksim, šī finansēšanas avota uzraudzība varētu notikt arī pēc padomes pieprasījuma, kas arī ir iestrādājams padomes funkcijās, un tas nav pretrunā ar padomes funkcijām, kas ir iestrādātas šajā likumprojektā. Būtu lūgums atbalstīt šāda veida redakciju.".
- 1995_07_20(19)_as-seq99 language "lv".
- 1995_07_20(19)_as-seq99 speaker Anta_Rugate-1949.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 mentions Q211.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 mentions Q193089.
- 1995_07_20(19)_as-seq99 mentions Q1419663.