Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_07_20(19)_as-seq732> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_07_20(19)_as-seq732 type Speech.
- 1995_07_20(19)_as-seq732 number "732".
- 1995_07_20(19)_as-seq732 date "1995-07-20".
- 1995_07_20(19)_as-seq732 isPartOf 1995_07_20(19)_as.
- 1995_07_20(19)_as-seq732 spokenAs 90.
- 1995_07_20(19)_as-seq732 spokenText "Godātais sēdes vadītāj! Cienījamie deputāti! Es gribētu komentēt šīs 22. panta pirmajā daļā esošās normas - nepieciešamību izvirzīt prasību reklāmu izvietot blokos. Kas attiecas uz šīs daļas 2. punktu tā ir ļoti būtiska prasība no patērētāju interešu aizsardzības viedokļa. Tas nav nekas jauns, šāda prakse ir, tas tiek praktizēts, varbūt tā ne vienmēr ir vēlama, ne vienmēr to labprātīgi grib realizēt, taču tā ir pasaules pieredze, un vajadzētu mums atkal izdarīt kādu labu secinājumu no tā, jo, ja šī reklāma atrodas blokos, tad tā ir mazāk traucējoša skatītājiem, kuriem šī reklāma neliekas interesanta un ne vienmēr ir saistoša. Taču, ja šai reklāmai laiks ir paredzēts, tad acīmredzot ir jāatrod kāds kompromisa variants, kurā reklāmu var raidīt, minimāli traucējot skatītāju. Ja šāda prasība būs jāpilda visām raidorganizācijām, tad skatītāji būs pasargāti no pārmērīgi biežas reklāmas parādīšanās, kas šobrīd nebūt nav nekas jauns, jūs to manāt un redzat, ka tieši tā tas notiek, un likumam vajadzētu to reglamentēt. Bet arī raidorganizācijas neko nezaudēs, tāpēc ka nemainās kopīgais reklāmai atvēlētais laiks, jo reklāma atrodas blokā un reklāmu devējam nebūs citas izvēles, viņš tik un tā liks šo reklāmu iekšā, un reklāma tik un tā parādīsies, taču tā nebūs "izmētāta" nekontrolējamos laikos, vienalga, kādās sižeta vietās jebkurā raidījumā. Ja šo prasību neizvirza un raida, kad ienāk prātā, pa vienai atsevišķai reklāmai, tad skatītājiem nebūs izvēles, jo visi kanāli būs vienlīdz pārpildīti ar reklāmu un tādēļ arī grūtāk pieņemami. Tā ir patiešām skatītāju interešu aizsardzības norma. Ja netiek ievērota 3. punktā piedāvātā norma, proti, ka reklāmas atšķiršanai no pārējās programmas nedrīkst izmantot reklāmu veidojošo vai izplatošo uzņēmējsabiedrību reklāmu, tātad kādu pašreklāmas džinglu, kā mēs sakām - skaņu, radio vai arī kādu kadru televīzijā, kas atšķir šo raidsabiedrību jeb uzņēmējsabiedrību (tāda ir šī 3. punktā piedāvātā norma), tad reklāmu veidojošās uzņēmējsabiedrības, kas bieži nav Latvijas uzņēmēji - un tā tas ir - nodrošinās sev bezmaksas reklāmu. Vai mēs vēlamies to viņiem šādā veidā sagādāt? 4. punkts skan tā: "raidījumos, kas veido atsevišķas daļas, sporta pasākumu translācijās vai līdzīga satura raidījumos, vai uzvedumos ar starpbrīžiem reklāma izvietojama tikai starp daļām vai starpbrīžos. " Šī norma ir ieviesta Rietumeiropā ļoti konsekventi, aizsargājot skatītāju intereses no pārmērīgas reklāmas un saglabājot raidītā materiāla māksliniecisko vērtību. Kas attiecas uz 2. punktu, ir sagatavots "Pārejas noteikumu" 21. punkts kā papildinājums "Pārejas noteikumiem", taču šis jautājums attiecas uz "Pārejas noteikumu" izskatīšanas brīdi, tādēļ šobrīd es jūs neapgrūtināšu ar šā punkta skaidrojumu. Paldies.".
- 1995_07_20(19)_as-seq732 language "lv".
- 1995_07_20(19)_as-seq732 speaker Anta_Rugate-1949.
- 1995_07_20(19)_as-seq732 mentions Q211.