Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_07_20(19)_as-seq288> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 type Speech.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 number "288".
- 1995_07_20(19)_as-seq288 date "1995-07-20".
- 1995_07_20(19)_as-seq288 isPartOf 1995_07_20(19)_as.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 spokenAs 90.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 spokenText "Man patiešām ir ļoti žēl, ka ir jākavē tik bieži un tik daudz jūsu laiks, godātie kolēģi! Bet es gribu papildināt referentu un precizēt, ka komisijas viedoklis nav bijis par šo priekšlikumu nekāds, jo komisija nav skatījusi nevienu no šiem priekšlikumiem. Jautājums ir cits. Monopoldarbības uzraudzības komiteja mums ir vairākkārt norādījusi uz mūsu nepietiekamo konsekvenci mūsu likumā attiecībā uz monopoldarbības ierobežojumu. Un arī šis pants un it īpaši šā panta īpaši devītā daļa... uz to ir arī uzmanība vērsta, un tur ir jāizdara kāds tīri redakcionālas dabas labojums, ko es vispirms gribu minēt. Proti, vārda "dabiskā" vietā ir jāliek vārds "dabīgā" - "dabīgā monopolstāvoklī" , jo tā ir terminoloģija, kuru lieto tieši šajā nozarē. Un šeit ir neprecizitāte, kļūda. Tas ir likumā par konkurenci monopoldarbības ierobežošanā. Tur ir fiksēts šis termins - "dabīgais monopolstāvoklis". Mums ar to vajadzētu rēķināties trešajā lasījumā. Bet, kas attiecas uz komentāru šim pantam un uz priekšlikumiem, kas ir nākuši klāt, patiešām ir tomēr vietā padomāt par to, kāda ir bijusi prakse Anglijā, Francijā, Vācijā, Itālijā, kur ir notikuši visādi sabiedrisko saziņas līdzekļu koncentrācijas mēģinājumi, kur ir izveidojušies starptautiskas nozīmes koncerni, kas tiecas apvienoties savā starpā. Mēs varam šo praksi vērtēt gan no politiskā viedokļa, gan no... interešu viedokļa, taču to mēs nevaram noliegt. Tā tas ir bijis, un tā tas ir, un tas vēl nebūt nav beidzies. Šīs intereses turpinās. Ir vērts iedziļināties šajā pantā. Un tādēļ arī Eiropas padome un Eiropas savienība pievērš mūsu uzmanību tam, jo tā jau ir izstrādājusi arī rekomendācijas šajā sakarībā, un mēs nevaram tās nepieņemt. Mēs varam uzskatīt, ka tās ir tikai deklaratīvā formā, mēs varam tās tulkot tā vai citādi, taču uzskatīt, ka nekā tamlīdzīga nav, ka mēs nekad par to neesam dzirdējuši un ka tas uz mums pilnībā neattiecas, - diez vai tā vajadzētu darīt, veidojot savu likumdošanu. Man ir cits priekšstats par to. Man ir priekšstats, ka ir jāiedziļinās visā, iekš kā mēs šobrīd varam iedziļināties šajā sakarā, un tad izdarīt atbildīgu secinājumu un arī atbalstošu balsojumu. Uz visām šīm valstīm Eiropā tomēr šobrīd ir saistoši noteikumi, kurus ir ieteikusi Eiropas padome un Eiropas savienība šīs koncentrācijas ierobežošanai, un šāda, tieši šāda, privāto raidorganizāciju darbības ierobežošana nekur, nevienā valstī, netiek uzskatīta par kreisas likumdošanas politikas kursu. Mums tiek pārmests, ka mēs iestājamies par šāda veida regulāciju. Tas ir tendenciozs skaidrojums. Tālāk. Par koncentrāciju horizontālā un vertikālā virzienā. Tā ir ļoti būtiska lieta. Mēs varam to redzēt. Mēs varam gribēt vai negribēt to redzēt un tam pievērst vai nepievērst uzmanību, bet tas pastāv, un tā tas ir arī pie mums, Latvijā. Horizontālā un vertikālā koncentrācija. Gan fizisko personu... vienlaicīgi ietekmējoties no sabiedrisko saziņas līdzekļu jomā ieinteresētām organizācijām un citādiem grupējumiem, - tas taču galu galā nav nekas jauns... Un vienlaikus, piemēram, nonākot konfliktā ar... tā saucamais interešu konflikts, ka var būt valdēs, padomēs un tamlīdzīgās vietās... horizontālā koncentrācija, ka vienai juridiskajai un fiziskajai personai pieder vai ir iespēja ietekmēt vairākas raidorganizācijas. Un tā tas diemžēl ir šobrīd - protams, ja mēs to vēlamies redzēt un atzīt un ja vēlamies no tā pasargāties kā no turpmākajām nepatikšanām. Ir arī vertikālā koncentrācija, ka vienai juridiskajai vai fiziskajai personai pieder vai ir ietekmēšanas iespēja raidorganizācijās un ziņu aģentūrās, reklāmu aģentūrās, avīzēs un tā tālāk. Vairākos masu informācijas līdzekļu veidos. Mēs varam vēlēties vai nevēlēties to redzēt. Viss ir atkarīgs no tā, kādu izvēli mēs izdarām un pie kā mēs paliekam. Taču ir jāizdara šis balsojums, un tā tas arī būs. Tālāk. Priekšlikumā vēl ir arī dots variants, kā regulēt, kādā veidā padome varētu tomēr regulēt šo minēto procesu. Nonākot skatītāju un padomes locekļu uzmanības lokā, tomēr raidījumiem ar šādām pazīmēm... kaut kādā veidā tomēr to ietekmēt... kā tas būtu vērtējams un kā tas būtu sakārtojams. Un tas attiecas uz šo pantu. Šeit arī tiek piemērots princips, pēc kura klasificē raidorganizācijas - pēc tās koncentrācijas līmeņa, atkarībā no to dibinātāju skaita, no to ietekmes iespējām raidorganizācijas darbībā, kā arī no raidorganizācijas teritoriālās aptveramības. Tas ir ļoti būtisks fakts, ja mēs gribam aizsargāt savas valsts teritoriju un savas valsts neatkarību. Paldies.".
- 1995_07_20(19)_as-seq288 language "lv".
- 1995_07_20(19)_as-seq288 speaker Anta_Rugate-1949.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 mentions Q211.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 mentions Q193089.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 mentions Q142.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 mentions Q183.
- 1995_07_20(19)_as-seq288 mentions Q38.